Rallye Tatry sú ďalšou výzvou pre Martina Kočiho a jeho Mitsubishi

Po úspešnej minuloročnej sezóne, v ktorej sa podarilo Styllexu vybojovať titul absolútnych národných majstrov Slovenska v rally sa tím rozhodol opäť sústrediť na šampionát medzinárodných majstrovstiev Slovenska, kde má košický tím za svoju bohatú históriu už jedenásť titulov absolútnych majstrov Slovenska.


Tohtoročný slovenský šampionát odštartoval začiatkom mája v Podkopnej Lhote. MMSR je otvorené pre zahraničné posádky patriace do EÚ alebo FIA CEZ. V MMSR sú klasifikácie rovnaké ako v minulom roku, do absolútneho poradia bodujú všetky súťažné vozidlá, ďalej sa uchádzajú o body v triedach a v dvojkolkách. Tohtoročný kalendár na Slovensku má sedem podnikov, ktoré obsahujú deväť súťažných dní. Košice a Rzeszów sú dvojetapové podniky, ostatné sú jednodňovej súťaže.


Košický tím Styllex sa tento rok rozhodol predstaviť v aute, aké mal majster sveta z roku 1996 Tommi Mäkinen – Mitsubishi Lancer Evo III Gr.A. Juniorský vicemajster sveta z roku 2016 Martin Koči so spolujazdcom Petrom Tešínským predvedú legendárnu Evo trojku z dielne KIT Racing aj na druhej súťaži slovenského šampionátu.


Druhým kolom majstrovstiev Slovenska je súťaž s dlhou a slávnou tradíciou v okolí Popradu. Už 51 ročník Liqui Moly Slovakia Rallye Tatry má bohatý program, V piatok 24. mája 2024 bude od 8:00 do 11: 000 prebiehať testovacia skúška Shakedown na trati medzi Štrbou a Šuňavou. Popoludní o 16:30 bude v obchodnom centre na námestí v Poprade autogramiáda, na 18:00 je naplánovaný slávnostný štart. Prvá rýchlostná skúška bude tradične večerný mestský okruh.


Posádky tímu Styllex vyhrali v Poprade už štyrikrát. Titul absolútnych majstrov Slovenska získala dvojica Jozef Béreš senior - Michal Koči po víťazstvách v rokoch 1994 a 1995. Martin Koči so spolujazdcom Radom Moznerom mladším vyhrali v Poprade v rokoch 2018 a 2019. Aj oni sa vtedy stali majstrami Slovenska.


Posádka tímu Styllex skvelo bojovala o umiestnenie v MMSR na stupni víťazov aj pred rokom, no s ohľadom na účasť viacerých vozidiel s pohonom všetkých štyroch kolies a s väčším objemom motora, obsadila v úvodzovkách iba výborné štvrté miesto v absolútnom poradí MMSR. Martin Koči s Radovanom Moznerom mladším vyhrali svoje majstrovstvá, teda kategóriu dvojkoliek a aj triedu 5, kam Peugeot 208 Rally4 patril. 

null

V Podkopnej Lehote, v prvej súťaži tohtoročného šampionátu, posádka Styllexu do cieľa nedošla. Mitsubishi z tímu Styllex so štartovným číslom 9 muselo odstúpiť pre technický problém so zadným pravým zavesením.

Jazda s historickým autom má baví a tešia ma dosiahnuté časy. Škoda, že sme nezískali žiadne body“, povedal po Kopnej Martin Koči.


Pred podtatranskou súťažou je tím Styllex naladený optimisticky.

 „Na tohtoročné Tatry sa veľmi teším, pretože mám na toto podujatie krásne spomienky. Je pravda, že tento rok sa pôjdu iné trate, na aké sme zvyknutí, a vlastne podľa všetkého som ani jednu ešte neabsolvoval, no verím, že to budú opäť Tatry, ktoré si všetci užijeme. V piatok budeme začínať preteky večerným mestským okruhom a verím, že sa opäť príde pozrieť k trati množstvo divákov. Pred sobotou mám tiež trochu rešpekt, keďže ide o nové trate a je veľký predpoklad dažďa. Urobíme pre výsledok, čo bude v našich silách, a uvidíme, na aké umiestnenie to bude stačiť“, povedal pred Rallye Tatry jej dvojnásobný víťaz Martin Koči.